یور کردیت - وبلاگ اعتبار سنجی بانکی

یور کردیت انتشار اخبار و مقالات حوزه اعتبارسنجی بانکی و مالی استعلام وضعیت نمره رتبه امتیاز و اعتبار بانکی

یور کردیت - وبلاگ اعتبار سنجی بانکی

یور کردیت انتشار اخبار و مقالات حوزه اعتبارسنجی بانکی و مالی استعلام وضعیت نمره رتبه امتیاز و اعتبار بانکی

اخبار و مقالات حوزه اعتبارسنجی بانکی و مالی استعلام وضعیت نمره رتبه امتیاز و اعتبار بانکی همه روزه در وبلاگ یور کردیت منتشر میشود.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

اعتبار بد نباید برای همیشه باقی بماند. اگر برای بهبود زندگی مالی خود اقداماتی انجام دهید، اشتباهات به مرور زمان از گزارش اعتباری شما محو می شوند. ورشکستگی های فصل 7 به مدت 10 سال در گزارش اعتباری شما باقی می مانند، در حالی که حساب های پرداخت نشده یا معوق تنها هفت سال باقی می مانند.

با این حال، بدهی های منفی همیشه طبق برنامه ناپدید نمی شوند. سوء تفاهم ها یا اشتباهات می تواند منجر به ماندن بیش از حد بدهی در گزارش اعتباری شما شود. اگر بدهی قدیمی هنوز در گزارش اعتباری شما وجود دارد، مجبور نیستید با آن زندگی کنید. در اینجا هشت مرحله برای حذف آن از گزارش اعتباری شما آورده شده است. 

8 روش برای حذف بدهی قدیمی از گزارش اعتباری
بر اساس گزارش بانک مرکزی، تا سپتامبر 2021، 2.5 درصد از بدهی های معوق دارای درجاتی از انحراف است. با این حال، داشتن سابقه اعتباری دقیق و به روز بدون مجموعه های قدیمی یا حساب های معوق مهم است که شما درخواست مجدد برای وام یا سایر اعتبارات جدید.

اگر متوجه بدهی های قدیمی در گزارش نمره اعتباری خود شده اید، بهتر است در اسرع وقت برای حذف این موارد اقدام کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید انجام دهید.

1. بررسی سن
مکسین سویت، معاون سابق آموزش عمومی دفتر اعتباری Experian، می‌گوید: «اگر سقوط نکرد، شرکت‌های گزارش‌دهی اعتباری بانکی اعتبار تاریخ مناسب را دریافت نکرده‌اند.

با یک اقدام دادگاه (مانند حکم یا ورشکستگی)، تعیین تاریخ آسان است: شما از روزی که ثبت شده است حساب می کنید.

بزهکاری دشوارتر است. سویت می‌گوید: «زبان نظارتی روی آن بسیار پیچیده است. او می‌گوید، با این حال، تاریخی که برای اولین بار بزهکار شدید و بعد از آن هرگز به نتیجه نرسیدید، تاریخی است که باید به حساب بیاید.

مثال او: پرداختی را در ژانویه از دست می دهید. سپس آن را جبران می کنید و همچنین در ماه فوریه پرداخت می کنید. سپس مارس را از دست می دهید و صورت حساب شما در نهایت به حالت پیش فرض می رود. تاریخ بزهکاری شما مارس خواهد بود.

به سوابق خود نگاه کنید تا سابقه پرداخت بدهی های قدیمی را تأیید کنید. اگر گزارش اعتباری شما دارای خطا است، می توانید از این اسناد برای اعتراض با آژانس اعتباری استفاده کنید.

چرا این مهم است: تاریخ اصلی بدهی چیزی است که تعیین می کند چه زمانی از گزارش اعتباری شما خارج می شود.

چه کسانی را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد: این امر بر هر کسی که بدهی دارد تأثیر می گذارد، به ویژه آنهایی که معوق هستند یا پرداخت های خود را از دست داده اند.

2. سن بدهی فروخته شده را تأیید کنید
نکته ای که حتی کارشناسان را سردرگم می کند: مهم نیست که بدهی چند بار فروخته شود (و دوباره فروخته شود)، تاریخی که برای ساعت گزارش اعتبار هفت ساله به حساب می آید، تاریخ معوقه با طلبکار اصلی است.

اگر یک آژانس جمع آوری بدهی کارت خرده فروشی 10 ساله شما را خریداری کرده و شروع به قرار دادن آن در گزارش اعتباری شما با تاریخ دیگری کرده است، این یک خیر است.

چرا این مهم است: باز هم، تاریخ اصلی وقوع بدهی است که تعیین می کند چه زمانی از گزارش اعتباری شما خارج می شود. شما می خواهید که تا حد امکان دقیق باشد.

چه کسی این موضوع را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد: کسانی که بدهی های قدیمی تر دارند، احتمالاً بدهی های خود را به یک آژانس جمع آوری فروخته می کنند.

3. هر سه گزارش اعتباری خود را دریافت کنید
سه گزارش اعتباری شما از آژانس های گزارش دهی مصرف کننده Equifax، Experian و TransUnion یکسان نیستند.

بدهی قدیمی مورد بحث ممکن است در برخی از گزارش های اعتباری ذکر شده باشد اما در برخی دیگر نه. برای اطلاع از این موضوع، یک کپی از هر سه گزارش خود دریافت کنید. قانون فدرال به شما این حق را می دهد که هر 12 ماه یک بار یک نسخه رایگان از هر گزارش درخواست کنید. می توانید آنها را به صورت رایگان در AnnualCreditReport.com دانلود کنید.

هنگامی که متوجه شدید کدام دفاتر بدهی را لیست می کنند، با آنها تماس بگیرید. گزارش اعتباری شما شامل اطلاعات تماس و دستورالعمل‌های اختلاف است. Equifax، Experian و TransUnion گزارش های اعتباری هفتگی رایگان را تا 20 آوریل 2022 به مصرف کنندگان ارائه می دهند.

چرا این مهم است: اگر فقط به کپی گزارش اعتباری خود از یک دفتر اعتباری نگاه می کنید، ممکن است اطلاعات نادرستی را که در گزارش دیگری وجود دارد از دست داده باشید.

این موضوع بیشتر بر چه کسی تأثیر می گذارد: اشتباهات مربوط به گزارش های اعتباری ممکن است برای هر کسی که بدهی قدیمی در هر یک از گزارش های اعتباری شما دارد اتفاق بیفتد.

  • ۰۰/۱۲/۲۱

بانکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی