یور کردیت - وبلاگ اعتبار سنجی بانکی

یور کردیت انتشار اخبار و مقالات حوزه اعتبارسنجی بانکی و مالی استعلام وضعیت نمره رتبه امتیاز و اعتبار بانکی

یور کردیت - وبلاگ اعتبار سنجی بانکی

یور کردیت انتشار اخبار و مقالات حوزه اعتبارسنجی بانکی و مالی استعلام وضعیت نمره رتبه امتیاز و اعتبار بانکی

اخبار و مقالات حوزه اعتبارسنجی بانکی و مالی استعلام وضعیت نمره رتبه امتیاز و اعتبار بانکی همه روزه در وبلاگ یور کردیت منتشر میشود.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

نرخ بهره وام مسکن شما تعیین می کند که برای قرض گرفتن پول از یک وام دهنده، به صورت درصد چه چیزی بپردازید.

به طور کلی، وام های کوتاه مدت، مانند وام مسکن 15 ساله، با نرخ بهره پایین تری ارائه می شوند، اما پرداخت های ماهانه بالاتری دارند. وام های بلندمدت، مانند وام مسکن 30 ساله، با نرخ بالاتر، اما پرداخت ماهانه کمتر ارائه می شود. وام های کوتاه مدت معمولاً هزینه کل بهره کمتری دارند.

نرخ بهره وام مسکن توسط عوامل زیادی از جمله امتیاز رتبه اعتباری شما تعیین می شود. اگر امتیاز بالاتری داشته باشید، به احتمال زیاد امتیاز مطلوبی دریافت خواهید کرد.

سود وام مسکن چگونه کار می کند؟

سود وام مسکن شما درصدی از موجودی شماست. همانطور که وام مسکن خود را بازپرداخت می کنید، پرداخت های ماهانه را بر اساس برنامه استهلاک وام خود انجام خواهید داد. با سررسید وام، مقدار بیشتری از پرداخت شما به سمت اصل پول یا مبلغ واقعی وام گرفته شده است. در ابتدا، بیشتر پرداخت شما به سود می رود.

فرض کنید یک وام مسکن 30 ساله با نرخ ثابت با مانده 300000 دلار و نرخ بهره 3.2 درصد دارید.

پرداخت ماهانه وام مسکن شما (اصل و بهره) در طول دوره 30 ساله 1297 دلار باقی می ماند، اما برای اولین پرداخت شما، 497 دلار از آن به اصل و 800 دلار برای بهره اعمال می شود. در حدود سال 15، این نسبت ها تغییر می کند: 824 دلار از پرداخت شما به اصل و 477 دلار برای بهره اعمال می شود. تا زمانی که وام به طور کامل بازپرداخت نشود، به پرداخت بیشتر به سمت اصل و کمتر به سمت سود ادامه خواهید داد.

فرض کنید وام‌دهنده وام مسکن دیگری را انتخاب کرده‌اید، و نرخ شما اکنون 3.5 درصد است. شما باید 1347 دلار ماهانه به عنوان اصل و بهره بپردازید، 50 دلار بیشتر در ماه در مقایسه با مثال بالا. همچنین در طول مدت وام تقریباً 185000 دلار سود پرداخت می‌کنید که تقریباً 18000 دلار بیشتر از نرخ پایین‌تر است.

 

APR یا نرخ درصد سالانه، هم برای نرخ بهره وام مسکن شما و هم سایر هزینه‌ها، از جمله هزینه‌های وام‌دهنده و امتیازهای تخفیف، را در بر می‌گیرد. APR نیز به صورت درصد بیان می شود، اما از آنجایی که شامل سایر هزینه ها می شود، همیشه بالاتر از نرخ بهره است.

از سوی دیگر، نرخ بهره می تواند ثابت یا قابل تنظیم باشد و فقط هزینه وام گرفتن را در بر می گیرد.

طبق قانون، وام دهندگان باید APR برای یک وام مشخص را افشا کنند تا وام گیرندگان اطلاعات دقیق هزینه را از قبل داشته باشند.

APR از وام دهنده ای به وام دهنده دیگر متفاوت است، بنابراین مهم است که بپرسید APR شامل چه چیزی است. به عنوان مثال، برخی از APRها شامل گزارش نمره اعتباری یا هزینه های ارزیابی نمی شوند.

نرخ فعلی وام مسکن چیست؟
طبق آخرین نظرسنجی بانک‌ریت، در حال حاضر، معیار وام مسکن 30 ساله با نرخ ثابت 4.330 درصد است. نرخ های وام مسکن در اواخر کمی بالاتر رفته است، اما در پایین ترین حد خود باقی مانده است.

نرخ وام مسکن خوب چیست؟

نرخ وام مسکن به طور مکرر در نوسان است، بنابراین آنچه "خوب" در نظر گرفته می شود در طول زمان تغییر می کند. در حالی که مقایسه نرخ وام مسکن به صورت آنلاین ایده هوشمندانه ای است، برای یافتن نرخ مناسب، باید قیمت هایی را که به طور خاص متناسب با شرایط شما هستند، مقایسه کنید. یک قانون سرانگشتی این است که حداقل سه پیشنهاد دریافت کنید تا بدانید بر اساس مشخصات اعتباری و مالی شما چه نرخ هایی در دسترس است.

  • ۰۰/۱۲/۲۱

بانکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی