یور کردیت - وبلاگ اعتبار سنجی بانکی

یور کردیت انتشار اخبار و مقالات حوزه اعتبارسنجی بانکی و مالی استعلام وضعیت نمره رتبه امتیاز و اعتبار بانکی

یور کردیت - وبلاگ اعتبار سنجی بانکی

یور کردیت انتشار اخبار و مقالات حوزه اعتبارسنجی بانکی و مالی استعلام وضعیت نمره رتبه امتیاز و اعتبار بانکی

اخبار و مقالات حوزه اعتبارسنجی بانکی و مالی استعلام وضعیت نمره رتبه امتیاز و اعتبار بانکی همه روزه در وبلاگ یور کردیت منتشر میشود.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

امتیاز اعتباری عددی است که نشان دهنده اعتبار یک فرد است. امتیازات اعتباری بر اساس انواع داده های مالی شخصی است. نمرات اعتباری بالاتر با اعتبار بهتر ارتباط دارد. مؤسسات مالی، افرادی را که امتیاز اعتباری بالاتری دارند، به عنوان ریسک اعتباری پایین تری قضاوت می کنند و به آنها انتخاب گسترده تری از محصولات اعتباری را با نرخ های بهره کمتر می دهند. Fair Issac Corp. (FICO) و VantageScore Solutions دو شرکت برجسته امتیازدهی اعتباری ایالات متحده هستند.

تعریف عمیق تر

Fair Isaac Corp. مفهوم امتیاز اعتباری - چیزی که آن را امتیاز FICO می نامد - در دهه 1950 ایجاد کرد. بینش Fair Isaac این بود که موسسات مالی را از طریق یک درجه عددی ساده، با 300 کمترین امتیاز اعتباری و 850 بهترین، دیدگاهی از اعتبار مشتریان خود ارائه دهد. این شرکت ادعا می کند که 90 درصد از وام دهندگان برتر ایالات متحده از امتیازات FICO برای تصمیم گیری استفاده می کنند.

VantageScore Solutions یک سرمایه گذاری مشترک بین سه دفتر اعتباری پیشرو است: TransUnion، Experian و Equifax امتیاز اعتباری VantageScore هر وام گیرنده با استفاده از اطلاعات مربوط به تاریخ پرداخت اعتبار (35 درصد وزن)، بار کل بدهی (30 درصد امتیاز)، طول تاریخ اعتبار (15 درصد)، اعتبار جدید (10 درصد) و ترکیب ایجاد می شود. اعتبار، مانند اعتبار گردان یا وام های با پرداخت ثابت مانند پرداخت خودرو (10 درصد).

وام دهندگان مختلف نیازهای متفاوتی برای اطلاعات در مورد ریسک اعتباری و اعتبار مشتریان خود دارند. دفاتر اعتباری امتیازات اعتباری متفاوتی را با استفاده از جنبه‌های خاصی از تاریخچه مالی افراد برای ارزیابی خطرات برای نیازهای خاص، مانند فروشنده خودرو یا وام‌دهنده، صادر می‌کنند. شرکت هایی مانند Fair Isaac و VantageScore Solutions بیش از یک امتیاز برای شما ارائه می دهند.

امتیاز اعتباری می تواند به طور منظم تغییر کند زیرا مردم کارت های اعتباری را پرداخت می کنند، وام ها را پرداخت می کنند و خطوط اعتباری جدیدی را باز می کنند. افرادی که می خواهند امتیازات اعتباری خود را ردیابی کنند اغلب برای خدمات گزارش اعتبار سنجی بانکی ثبت نام می کنند. برخی از این خدمات ماهانه امتیازات اعتباری را به روز می کنند، در حالی که برخی دیگر آنها را بیشتر به روز می کنند.

نمونه امتیازات اعتباری

نمرات FICO و VantageScores از عالی تا بسیار ضعیف متغیر است:

عالی: FICO = 800-850; VantageScore = 750-850
خیلی خوب: FICO = 740-799
خوب: FICO = 670-739; VantageScore = 700-749
منصفانه: FICO = 580-669; VantageScore = 650-699
ضعیف: VantageScore = 550-649
بسیار ضعیف: FICO = 300-579; VantageScore = 300-549

  • ۰۰/۱۲/۱۹

بانکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی